Tiramisu

Most of our old wounds heal, leaving nothing behind but a scar. But some of them don't. Some wounds we carry with us everywhere, and though the cut's long gone, the pain still lingers. Some things we just have to learn over and over and over again...

Rasional tanpa emosi

Arrghhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!

satu petang,aku terasa ingin menjerit sekuat hati sambil menangis
sbb kunci kereta aku tertinggal dalam kete..


aku ckp kat kengkawan aku
"mcm mana ni..aku nak gi PPI?" aku ckp ala-ala mcm nak nangis
"cuba ko cungkil tingkap" member aku ckp
"x bole..tgn aku kecik"aku mengeluh

aku ada 4 strategi dalam kepala otak aku
pertama
" pak guard.,kunci saya tertinggal la dalam kete.mcmana ni?" aku panggil pak guard UKM
pak guard tu sedaya upaya menolong.
last2 dia ckp
"mcm ni la,saya antar awak kat KTM awak balik umah amik kunci spare"
cis!kalo mcm tu aku pun bole..
stategi pertama fail

kedua
"awak,kunci saya tertinggal dalam kete.mcmmana ni?"aku mengadu mengharapkan pertolongan
"saya tgh keje la ...ada meeting ni ..awak mintak la tlg pak guard"seseorg membalas
"ok"aku balas dengan kecewa.padahal itulaperkara yg pertama aku buat.
baik tak yah tpon dia td..

ketiga
"Assalamualaikum"aku ckp smbil tolak pintu technician ofis aku
"Waalaikumsalam, ada apa2 ke?"technician tu jawab smbil pandang muka aku.
technician ofis aku seorg yg serius.aku rasa dia buat-buat serius nak takutkan org pengecut mcm aku ni
"bang, erm..kunci kereta saya tertinggal dalam keter. abg tau tak mcmana nak buat?"selambe je aku tanya
"lah..abg pasal komputer ok.tapi kalo keter mcmana pulak"dia jawab
"x pe la,abg gi tgk dulu mcmana k"dia jawab
sekaligus memberi aku harapan yang aku rasakan dunia aku kembali berwarna-warni dan kelihatan beberapa burung sedang riang berterbangan

"errr..abg tak pandai la dik mcm ni"techncian tu jawab
cis!!!ini lg sorang.pemberi harapan palsu. hati aku hancur berkecai mcm dipkul dgn penukul batu.rasa pedih mcm dihiris dgn pisau belati kemudian di rendam dgn limau nipis dan diperah-perah untuk dijadikan pencicah dgn ikan panggang. sakit nya mcm daging korban disiat-siat dan dilapah2 dgn pisau yg tajam untuk dibahagikn kepada jiran.

dan last sekali..aku menyerah kepada emosi aku

"hello"
" ayah,kunci tertinggal dalam kete"aku tpon ayah aku smbil tahan suara menangis
"nak buat mcmana?"aku soal ayah aku.
Diam.mesti ayah aku nak marah sbb aku cuai...

"tgg situ,ayah datang"ayah aku jawab setelah diam sejenak
"time kasih ayah"aku balas smbil termenung.

aku rasa sedih sbb susahkan ayah aku lagi untuk sekian kali ....
aku juga sedih sbb aku rasa aku tidak pandai berdikari lagi...
aku sgt sedih sbb aku tidak boleh selesaikan masalah yg aku cipta sendiri...

sekarang,aku bisa mengerti....

Ayah dan ibu lah org yg sanggup susah dan senang dgn kita. ..
tanpa mengira kita sudah dewasa ataupun sudah berdikari...
tanpa mengira kita sudah bekerja ataupun sudah berkeluarga....
tapi adakah kita org yg akan bersama-sama susah dan senang dgn ayah dan ibu kita?






8 comments:

Anonymous said...

hehehehe...
kesian aku baca citer ko...
mesti ko gelabah gile kan masa tu...

October 25, 2007 at 6:34 PM  
Anonymous said...

yeahhhh,.aku dapat komen kao nye page..aku x bace lagi post kao yg ni..cume try2 komen jek...hahaha

October 25, 2007 at 7:32 PM  
Bulussan said...

oh... kesian ko.
ayah gak dtg tolg tak kire waktu...
memg bersar jasa beliau...

p/s: aku dtg jenguk blog hang

October 26, 2007 at 1:15 AM  

tongah: sbnrnye kan aku seorg yg tabah,tapi aku cepat rasa nak nangis. disusuli dgn perasaan gelabah

faerrin: tgk..mana ada aku blok ko...aku bom ko kan....heheheh

rizuan@bulus-san: ayah aku memang begitu..dia x sanggup tgk anak dia susah.(padahal selalu je dia suruh aku settle sndrik!!!)
sila la dtg lagi ke blog aku

October 26, 2007 at 10:17 AM  
miszcatcha said...

owh. aku buat kete ayah aku kemik. seb baek die x marah. cube klu aku kemikkan kereta boyfren aku(contoh, if ade). komfem2 kot jadik perang dunia ke3. ha

October 27, 2007 at 10:13 PM  
Anonymous said...

emm... sadisnya citer ko ni... kalu aku ade time tu... mesti aku dah tolong... biasanya pakai pembaris besi dah bleh unlock pintu kereta... dulu aku penah wat kat keta kelisa...

p/s: aku dah add link blog ko...

October 28, 2007 at 9:27 AM  
Unknown said...

huahuahua..aku berada d sisi shida ms kejadian ni...hahaha..mase kejadian e2 blaku..shida mmg glabah gile...tp y peliknye, sempat die cite psl akak die y prnh m'alami kejadian y same n meminta tolong org len n akhirnye bkawin dgn org y tlg tuh...aku pon m'syorkn kt shida spy mintak tolong bdk2 kejut y hensem2 belaka, mane le tau ley jd pkare y same mcm akak die...tp pilih y hensem jela..hahaha..tp shida x mau...org 1st y die mnx tolong adlh...jeng..jeng..jeng...pkwe diele...c nua...hahaha..tp nua xdpt nk tlg...so,bak kate shida td, last option, adlh...bpk die...

October 29, 2007 at 3:36 PM  

leen: leen ko kan tau jiwa aku memang sensitif..(
leen,aku tanya ko ni,aku ni cepat nangis ker? jwpn bgtau aku,tak yah ngengada nak bgtau kat sini

October 29, 2007 at 4:59 PM