Tiramisu

Most of our old wounds heal, leaving nothing behind but a scar. But some of them don't. Some wounds we carry with us everywhere, and though the cut's long gone, the pain still lingers. Some things we just have to learn over and over and over again...

Malam itu aku sendiri...

Hai ...apa kabar kamu semua hari ini?..
aku biasa saje..baru pulang dari interview di Putrajaya dan sgt penat sbenarnya..
tapi aku masih lagi masuk ofis utk check email dan download bleach..(heheheheh)


Semalam aku baru balik dari UIA utk seminar computer Algebra. Sempat jumpa member aku kat UIA sementara kawan-kawan aku yg lain sibuk mendengar ceramah yg bosan.Balik dari UIA aku terus pegi ke PPI utk pengurusan akaun pekerja. itu adalah hari semalam manakala sekarang aku berada pada hari ini dan di tempat duduk hari ini.

tetapi yg ingin aku sampaikan adalah kisah hari semalam.errr..x pe kan..

Mlm td tgh aku tgh lepak2 kat depan tv,aku rasa lapar yg teramat sgt..aku malas nak kuar umah sbb hari ujan..lgpun budak bujang ramai kat simpang.aku malas la..aku segan.takut diaorg mengacau ntah ape2 je ckp nnt .

Bebudak umah aku semua nyer gi Library ..ye la..memasing sibuk nak exam..tak mcm aku yg dah mula nak kerja ni.
aku duduk je termenung kat tepi tingkap umah tu.. bosan sgt la...
aku nak kuar tapi tak best sengsorg..semua org pun tgh sibuk sekarang..

"hello..awak.."aku ckp setelah mendail nombor seseorg
"saya lapar,nak belanja saya mkn tak?" aku tanya
"laa..kan malam semlm saya da belanja"seseorg itu membalas
"itu semalam, hari ni belum" balas aku hehehehe..demand tak aku?
"nak saya dtg?"seseorg membalas
"errr..tak yah la..mcm malas la pulak"aku balas...sebenarnya aku lapar oohh...


emmm..aku memang baik..aku tak suka susahkan dia..tak kan la tetiap hari pulak dia nak dtg kan..
aku baring balik..sambil mengira berapa kali kipas syiling itu berpusing.
tetiba..

"hello... ayah sesat ni..kat depan surau al-Falah"suara garau di tepon aku
"laa..mana org tau..surau tu kat mana pulak..ayah kat mana ni?" aku balas..ayah aku rupanya..
sesat kat mana pulak org tua ni..
" kat area umah ko la" ayah balas..marah nampak. aku dengar suara mak aku bebising kat ayah aku..
"eei..kat sini ada surau al-Taqwa. mana ada surau al-Falah." aku balas..aku pun mcm bengang je
"tgg ayah kat surau al Taqwa tu..nnt ayah dtg sana"ayah aku balas
aku tukar bj ,sarung selipar terus jalan kaki gi depan surau Al- Falah tu..
15 minit kemudian

"hello..ayah kat mana?"
"org tgg kat sini da satu jam da.imam pun da balik da..ayah kat mana ni?"aku tpon ayah aku
"kat depan padang ni ha..ntah mana jalan ntah mak ko suruh masuk" ayah aku marah aku
" adui..tgg situ..org dtg amik"aku jgk yg kene pegi carik..
aku jalan kaki balik umah,pinjam moto kawan aku...
20 minit aku pusing cari kete ayah aku..
last sekali...

"ni bukan depan padang ni yah"aku ckp setelah jumpa kete ayah aku
"ni depan tanah kosong,tempat org buang sampah" aku jawab ..sedikit bengang
"ala..sama je la" ayah aku balas.aku terus balik umah sambil ayah aku follow dari belakang

"da makan belum?"mak aku tanya lepas aku masuk kete ayah aku.
"ma dgn ayah da makan?"aku tanya balik
"belum"ayah aku jawab
"yea..yea..jom makan jom ayah"aku jawab dgn gembira sbb aku tau ayah aku belanja dan kami pergi bersama-sama ke restoran berdekatan.

ye....itulah aku...
aku sgt lapar mlm td dan ayah aku telah membelanja aku makan.nasi goreng mak aku yg tak abis pun aku abiskan..hehehehhe
ayah dgn mak aku mesti teringatkan aku sbb da 2 minggu aku tak balik umah.
aku juga amat teringatkan mak dgn ayah aku..mgkn sbb itu ayah aku dtg belanja aku mkn.
hehehhehhe

yg pasti,mlm itu aku tidak bersendiri lagi..
ok...chow...

3 comments:

Anonymous said...

oiiii...kao nak aku temankan kao p makan?? hahahah..

oi, kao kat bangi ker??

November 2, 2007 at 11:01 AM  

faerrin: bole je ko temnakan aku mkn.
A'ah..aku budak bangi.
aku lahir di terengganu, bermastautin di negeri Sembilan, dan sekarang tinggal di bangi.

November 3, 2007 at 12:52 PM  
Anonymous said...

ohhh...aku pun same..dan next sem aku bakal berpraktikal di bangi..ngeeee!!!

November 3, 2007 at 5:02 PM