Tiramisu

Most of our old wounds heal, leaving nothing behind but a scar. But some of them don't. Some wounds we carry with us everywhere, and though the cut's long gone, the pain still lingers. Some things we just have to learn over and over and over again...

Aku yang biasa

bila kita mula dengan kehidupan yang biasa, kita akhirnya akan menjadi orang yang biasa yang menjalani hidup dengan perkara-perkara yang biasa dan akhirnya kita akan menjadi golongan orang yang biasa.

maksud aku..setiap hari kita buat benda yang sama dan secara tidak langsung,kita terbiasa dengan benda-benda tu. Pagi bangun, siap2 gi kerja/kelas, tghari makan,smbhyg, smbg balik kejer/kelas,petang balik da penat, tdo dpn tv dgn tak smbhyg dan kita akan bangun bila dengar member2 kita balik...

Aku selalu terpkir, adakah kehidupan aku akan jd mcm ni untuk 4 atau 5 tahun lagi..jawapannya adalah diri kita sendiri.

kalo kita nak 4 atau 5 tahun lg still mcm sekrang, teruskan dengan yg sekarang.
kalo kita nak kita berubah pada masa depan, buat la tindakan dari sekrang. Tidak pernah kisah atau jgn penah pertikaikan dengan setiap tindakan yg kita ambil untuk masa depan kita.

Kita semua hanya mampu melakukan perubahan dengan hanya tindakan-tindakan kecil yang kita lakukan. Kita tak penah tau apakah impaknya dari hanya melemparkan sekuntum senyuman, sepatah kata-kata terima kasih sebagai menghargai ataupun dengan hanya menolong org ketika sesat di jalanraya..

berubahlah dan berfikiran matang.

4 comments:

Unknown said...

shida...aku y biase je sedey kerana gaji xmsuk lg..hahaha...;P

October 23, 2007 at 4:53 PM  
Anonymous said...

ape yg biasenyee...errr...rasenye baik aku berfikiran dgn waras..kan lai seronok???

October 23, 2007 at 11:11 PM  
Anonymous said...

memang selalu kita melakukan perkara yang sama untuk setiap hari...

tapi aku yakin bahawa dalam usia sebegini...kita pasti akan melakukan banyak perkara baru...itu sudah menjadi tuntutan naluri manusia...

siapa bersetuju dengan aku sila angkat tangan hehehe...

October 24, 2007 at 4:24 AM  

leen: aku juga merasa seperti kau leen..tak pe..ko ada aku..aku ada ko ...(ayat penyedap hati)padahal aku mcm nak bakar jer PPI tu..

faerrin; ye..kita amat bagus bila berfikiran normal..org yg tak berfikiran normal adalah abnormal ataupun luar biasa...hehehe

tongah: Aku da angkat tangan da...=)

October 24, 2007 at 10:15 AM