Tiramisu

Most of our old wounds heal, leaving nothing behind but a scar. But some of them don't. Some wounds we carry with us everywhere, and though the cut's long gone, the pain still lingers. Some things we just have to learn over and over and over again...

Biar aku menjadi Suara mu

korang penah dgr tak hipokrit? ataupun lebih tepat berpura-pura?
semua pun penah dgr sbb semua kita pun adalah berpura-pura..


berpura-pura semuanya ok bila mak ayah kita tanya padahal kita br lepas pecahkan pasu mak, kemekkan kete ayah tanpa mereka sedar, dan membawa kereta ayah sampai ada 3 saman...

dan yang paling besar korang hipokrit dgn tuhan ,
sbb kat IC je ada tulis Agama adalah agama Islam tapi kenapa tak sembahyang 5 waktu, kenapa tak pakai baju elok2, ataupun lebih tepat, kenapa tak tutup aurat..suka pakai seksi2,tak sah kalo tak nampak rambut yg br lepas pegi salun+br je lepas cuba warna baru ,kalo tak nampak peha/dada yg putih tak boleh,mesti pakai bj yang ketat dan sendat serta jarang juga..
nape suka tak bgn sembahyang subuh,tau la hari selalu hujan pepagi sekarang..
lg teruk bila depan bakal mak mertua je br nak pakai tudung ataupun bj kurung ..belakang bakal mak mertua nampakla rambut yg mengerbang mcm hantu lampor..
lagi satu, kejap pakai tudung,kejap tak pakai...kalo tak nak pakai,x yah pakai terus,biar terus rambut tu kene bakar nnt kat kiamat..
ooh..mereka islam tetapi tak takut langsung dengan balasan di kemudian hari
ok..lantak la sesapa yg terasa..
beralih ke isu yg lain..

aku memang hipokrit sbb aku ckp aku ada duit belanja bila ayah aku tanya mcm ni
"ada duit tak nak isi minyak+ bayar tol?"sambil hulur rm50
"ada,napa pulak tak ader" aku ckp padahal dalam dompet aku ader rm10 utk isi minyak + duit tol.tapi selamba je aku amik duit yg ayah aku bg...hehehe(rezeki jgn ditolak)

"awak tak ader kdt ye nak reply msg saya?"tanya seseorg
"a'ah, sorry ye"seseorg iaitu aku membalas
"nape tak reload?"tanya seseorg tadi
"err..sbb tak sempat la td."aku balas.padahal aku ader rm10 je mana bole reload.x balik aku kang
"tak pe ,jap lg saya reload kan k"seseorg membalas.hehehehe..
"kenapa tak tukarkan kepada postpaid aje?"aku membalas..tapi dalam hati je la.

adakah hipokrit itu menipu?kalo mcm tu aku berdosa ker hipokrit dgn ayah aku?
dengan seseorg yg selalu ambil berat?dgn org yg selalu susah senang dgn aku?
kalo hipokrit itu= menipu,maknanya dosa la.sbb menipu tu kan berdosa.

kalo dgn manusia hipokrit da berdosa, lagi besar dosanya kalo kita hipokrit dgn Allah.
aku juga takut..aku takut sbb aku kdg2 ade je tersasar dari landasan. tertinggal smbhyg+selalu tidak bercakap benar,dan mengikut nafsu yg jahat..
aku harus berubah..
ya..aku harus berubah..
aku harus kalahkan si jahat setan, tundukkan si degil nafsu, dan tewaskan si lidah yg suka berbohong

ini adalah untuk peringatan diri aku sendiri dan juga suara hati aku. aku tidak bagus dalam soal beragama tapi aku masih tau apa itu haram,halal dan juga wajib,sunat dan afdal.sekian.

4 comments:

Anonymous said...

hahaha
tajuk ko macam susah je nak kaitkan ngan entry ko...
tapi takpe...aku suka baca...hipokrit ada di mana²...

kalau aku hipokrit untuk kebaikan...biasanya aku abaikan je...
tapi kalau aku hipokrit untuk kesenangan ...aku akan rasa bersalah...

October 24, 2007 at 1:40 PM  
Unknown said...

hipokrit?? aku pon hipokrit ngn ko shida...mst ko xtau???

October 24, 2007 at 2:26 PM  
Unknown said...

tongah: manusia memang begitu pelik kan
takpe..tak pe..

lin:kalo ko hipokrit dgn aku,aku memang akan benci ko.hehehehe

October 24, 2007 at 3:23 PM