Tiramisu

Most of our old wounds heal, leaving nothing behind but a scar. But some of them don't. Some wounds we carry with us everywhere, and though the cut's long gone, the pain still lingers. Some things we just have to learn over and over and over again...

Kereta polis dan rumah mayat?


ok..aku br je sampai umah..balik dari teman abg aku ke hospital..
apa yg relevan aku ingin sampaikan adalah adakah anda berkerja sebgai seorg yg dianggap bagus? jika tidak,renung2 kan lah dan selamat beramal..

pkul 9.45 mlm---> abg aku dapat call dari hospital seremban..ada emergency case..jd abg aku ajak aku teman dia pegi hospital.(abg aku agak penakut skit)

pkul 10.05 mlm---->kitaorg melintasi ktm seremban..ada satu traffic light.aku tak perasan pun lampu da merah,tau2 je abg aku da lepas da..dan kereta diekori oleh kereta polis..cis!!!kantoi langgar lampu isyarat..
dia suruh kitaorg behenti..hehehehhe..muka abg aku pucat giler

pkul 10.10mlm--->aku ckp dgn abg aku..
"ko buat cool je"aku ckp
"
da abis cool la ni tapi tgn aku da menggigil...
suwey la mlm ni"
abg aku ckp

en.polis yg berlagak garang dtg kat tepi kete ..dlm pale otak aku da terbayang muka bapak aku kalo tau kene saman..rm300 tu..

"apsal awak langgar lampu merah td?"en.polis berlagak
garang tanya..
"eh..ye ke encik, td saya jalan tak silap saya lampu
kuning lagi.."
abg aku jawab dgn machonya..sambil kaki
dia menggigil takut kene saman
"tak ade,tak ade..apa2 hal nnt jawab kat mahkamah" en.
polis berlagak menjawab.
lepas tu,polis tu g kat kete dia nak amik buku saman
"awak nak gi mana ni?"en.polis berlagak soal lg smbil
tulis buku saman
"saya nak gi hospital,encik "abg aku jwb dgn simpati
"keje kat mana?"en.polis berlagak tanya lg
"emergency wad,bahagian onkologi"abg aku jwb..cool~~
"apsal tak ckp td,awak lg tggi dari saya.lain kali
ringan2 skit mulut tu berckp "
en.polis berlagak ckp
smbil tutup buku saman.
"nak saya hantarkan ke sana?"tanya en.polis baik hati
(gelaran sudah ditukar)
"tak pela,saya nak cpt ni,time kasih ye en."abg aku
jwb..

pkul 10.30 mlm---->sampai hospital..
aku tgg kat wad emergency samapi abg aku kuar.
pkul 11.35 mlm -->dalam perjalanan balik
"kalo kita jwb kita keje pos men td mesti kita kene
saman kan"
aku ckp kat abg aku
"a'ah,patutnye td kita jwb kita anak petani
agricultur yg berjaya"
bls abg aku

moral value: gunakan apa yg ada pada diri sendiri untuk lepas dari polis jika ditahan..

selamat malam semua..

0 comments: