Tiramisu

Most of our old wounds heal, leaving nothing behind but a scar. But some of them don't. Some wounds we carry with us everywhere, and though the cut's long gone, the pain still lingers. Some things we just have to learn over and over and over again...

Kasih langit dan laut

Dahulukala, langit dan laut saling jatuh cinta.mereka saling menyukai diantara satu sama lain. oleh sbb sgt sukanya laut pada langit, warna laut sama dgn warna langit,warna langit sama dgn warna laut.
Setiap senja datang,si laut akan membisikkan kata-kata indah kepada si langit. Setiap kali si langit mendengar kata-kata si laut, langit tidak menjawab apa2, hanya tersipu-sipu malu kambing..wajahnya kemerah-merahan..lalu berlaku la hari senja.
Suatu hari, datang awan...
Begitu melihat keindahan langit, awan seketika itu juga jatuh hati pada langit. tentu saja langit tak nak sbb hanya mencintai si laut,setiap hari hanya melihat laut sahaja. Awan sgt sedih tetapi tidak berputus asa,mencari cara dan akhirnya mendapat akal. Awan mengembangkan dirinya sebesar mungkin dan menyusup ke tengah-tengah langit dan laut, menghalangi pandangan laut dan langit terhadap satu sama lain.
Laut berasa sgt marah kerana tidak dapat melihat langit, sehingga dengan gelombangnya laut berusaha mengusir awan yang mengganggu pemandangannya. Tetapi tentu sahaja tidak berjaya...Lalu,dtg la angin yang sejak dulu mengetahui hubungan langit dan laut. Angin rasa harus membantu mereka menyingkirkan awan.
Dengan tiupan keras dan kuat,angin meniup awan. Awan terpecah-pecah menjadi banyak bahagian,sehingga tidak berupaya lagi melihat langit dgn jelas.Kerana tersiksa dgn perasaan cintanya kepada langit,awan menangis sedih.
Hinggalah sekarang, kasih antara langit dan laut tidak terpisahkan.Kita juga boleh melihat di mana mereka menjalin kasih. Setiap kali memandang ke hujung laut,, dimana ada satu garis di antara laut dan langit( horizon sebenarnya) , di situlah mereka sedang berpacaran...ditemani angin yang bersahabat dengan langit dan laut...sambil mereka semua menyanyikan lagu tanya "sama pokok" bersama-sama.





kelihatan langit dan laut sedang berdating...

8 comments:

miszcatcha said...

naseb baek ia adelah kisah langet dan laut. klu manusia, siap berbunuhan sesame sendiri. harmonis2. he

September 26, 2007 at 1:08 PM  

citer ni ko dpt dr mane nih?

September 27, 2007 at 5:54 AM  

aku dapat dari satu buku tu...tajuk buku tu kalo tak salah aku chicken soup for the woman soul..(x salah aku la)

September 27, 2007 at 9:33 AM  
Amar B. said...

ishk, buat penat je bace. last2 happy ending, buat la diorg bergadoh lalu meminta cerai, maka terjadilah tsunami n stuff like that... :D

September 27, 2007 at 11:23 AM  

amar: aku akan paparkan satu cerita yg lg sedih amar..bersedialah..

September 27, 2007 at 12:10 PM  

cite bohong nih.bkan aku tak tau.

September 27, 2007 at 12:29 PM  

adam: adam jeles...siap ko nnt adam..

September 27, 2007 at 12:32 PM  

power lak ai cite ni

nangih den baco

September 28, 2007 at 2:06 AM