Tiramisu

Most of our old wounds heal, leaving nothing behind but a scar. But some of them don't. Some wounds we carry with us everywhere, and though the cut's long gone, the pain still lingers. Some things we just have to learn over and over and over again...

Perempuan misteri di malam terawikh

da 2 mlm aku buat terawikh kat surau umah sewa aku..dan 2 malam tu jugak aku terkesima disebelah org yang lemah semangat..

pada malam pertama, aku merapatkan saf dan menunaikan sunat muakad bg setiap umat islam dalam bulan ramadan. aku juga sentiasa disebelah seorg perempuan yg misteri.
pada rakaat terakhir witir,semasa tahiyat akhir, kedengaran bunyi mercun yg agak kuat dibaling oleh budak2 jahat(berlagak mcm sarip dol-->samseng kampung dusun)dan serentak dengan itu,perempuan sebelah aku terperanjat sehingga menyebabkan badannya hampir kejang(agaknya).makcik sebelah dia siap ckp lagi astagfirullah (terperanjat kot atau sbb prmpuan itu mcm nak kejang)
aku diam je smbil teruskan sampai salam..lepas bg salam aku terus pndg prmpuan itu dan gelak dengan bersungguh2...(maaf ye..aku memang seorg yg berterus terang)

malam kedua---aku duduk dibelakang perempuan tersebut kali ini.bimbang dia terperanjat lagi lalu mencekik aku dan membatalkan sembahyang terawikh aku. dalam rakaat terakhir pada witir jugak.sekali lagi kedengaran mercun yg kuat.lagi kuat dari malam tu..dan..
perempuan tersbut masih lemah semangat.aku nampak bahu dia terangkat yang tinggi kerana terkejut lagi..
kesian dia,tapi aku memang nak gelak lagi.da dua kali aku nampak perempuan tu terkejut..lepas bg salam,aku pndg je prmpuan tu..takut nk gelak depan dia..

dan dalam perjalanan balik,baru la aku gelak sepuas hati aku...hahahahahaha
oh ye..ptg ni aku balik umah..jadi prmpuan itu akan selamat sbb aku tak nampak dia terkejut lg..

7 comments:

nampak sgt sembayang tak khusyuk

siap usha pompuan misteri tu pulak

haha

September 21, 2007 at 12:44 PM  
miszcatcha said...

mlm karang, mungkin jumpe perempuan yg lebey misteri.
sape tawu. heuheu

September 21, 2007 at 3:33 PM  

farid: wei,aku bukan tak khusyuk,da prmpn tu duduk sebelah aku..rasa mcm ada tarikan supaya aku perhatikan dia...

miszcatcha: aku harap begitu...supaya bole hantar kat misteri nusantara..hhehehe

September 21, 2007 at 5:04 PM  
Anonymous said...

kurang hajo shida...ko memang ah..ko tido luar umah malam ni...aku tak kire---as

September 21, 2007 at 8:14 PM  
Anonymous said...

knape as marah? ade kaitan ke as dgn perempuan misteri? atau mgkn juge as marah ko smayang xkhusuk..baek btol as..

September 21, 2007 at 10:10 PM  

nampaknye perempuan misteri tersebut da baca blog aku...
kalo ada kesempatan,aku akan tunjukkan gambar perempuan misteri itu...

September 21, 2007 at 11:12 PM  
Anonymous said...

hahahaha dah tao dah sape perempuan y lemah smangat tu=p..shida ni aku yani.td aku bg komen psl ank sedare ko.lupe nk letak name..almaklumlah kite xde blog sendiri

October 2, 2007 at 11:09 AM